Umowy w systemie zamówień publicznych – przygotowanie, zawieranie, zmiany, rozwiazywanie, unieważnienie [2-dniowe warsztaty praktyczne].
Grupa docelowa:
Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy pracowników urzędów miast i gmin, urzędów pracy, starostw, jednostek administracyjnych zobowiązanych do stosowania przepisów o zamówieniach publicznych, pracowników firm, które są wykonawcami zamówień publicznych, szpitale, uczelnie wyższe.
Cel szkolenia:
Zakres szkolenia obejmuje nowelizację Ustawy Prawo zamówień publicznych 2016.
-Głównym celem szkolenia jest przekazanie zaawansowanej wiedzy, która posłuży Uczestnikom do jeszcze skuteczniejszego pełnienia obowiązków służbowych w obszarze prawa zamówień publicznych.
-Celem szkolenia jest kompleksowe omówienie zasad dotyczących umów w systemie zamówień publicznych.
-Uczestnicy zostaną zapoznani z aktualnymi przepisami regulowanymi przez ustawę PZP, jak również przy pomocy praktycznych przykładów zdobędą wiedzę w zakresie dokonywania zmian w umowach.
-Wykładowca skoncentruje się na zagadnieniach, które budzą wątpliwości interpretacyjne oraz na szczególnych punktach w procedurach, które w przyszłości mogą być przedmiotem kontroli ze strony WUP, UM, NIK, RIO, UKS lub kontroli wewnętrznych.
-Jeżeli, mają Państwo taką potrzebę istnieje możliwość omówienia, wyjaśnienia lub konsultacji konkretnej sytuacji wynikającej z Państwa praktyki zawodowej.
Program
Program szkolenia:
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
PROGRAM SZKOLENIA BĘDZIE ODPOWIEDNIO ZAKTUALIZOWANY I REALIZOWANY ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM W DNIU SZKOLENIA STANEM PRAWNYM.
Dzień I
1. Informacja o aktualnym stanie prawnym z dnia 22 czerwca 2016 roku o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Stosowanie przepisów Kodeksu Cywilnego w umowach o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Typy umów określonych w Kodeksie Cywilnym – ich charakterystyka, odniesienie do umów o zamówienia publiczne.
4. Termin zawarcia umowy o zamówienie publiczne.
5. Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy.
6. Ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
7. Obowiązek zawarcia umowy – różnice pomiędzy umowami zawieranymi na podstawie Kodeksu Cywilnego a umowami o zamówienie publiczne – roszczenie o zawarcie umowy.
8. Zawarcie umowy po upływie okresu związania ofertą.
9. Zasady konstruowania umów.
10. Forma umowy o zamówienie publiczne.
11. Reprezentacja stron – Zamawiającego / Wykonawcy (identyfikacja osób podpisujących, pełnomocnictwo, prokura).
12. Umowy zawierane z wykonawcami składającymi wspólną ofertę.
13. Czas trwania umowy.
14. Wartość zobowiązania Zamawiającego wynikająca z umowy.
15. Omówienie umów dot. zamówień publicznych – umowa o roboty budowlane, dostawy, usług, umowa ramowa.
16. Kształtowanie zapisów dot. wynagrodzenia wykonawcy, okres rękojmi i gwarancji.
17. Panel dyskusyjny na tematy zgłoszone przez uczestników.
Dzień II
1. Tożsamość zobowiązania umownego z treścią oferty.
2. Zmiany umowy w toku realizacji:
3. Zmiany istotne i nieistotne – zasady ich wprowadzania,
4. Zmiany nieistotne.
5. Roboty zamienne, dodatkowe, kwota warunkowa w umowach o roboty budowlane.
6. Umowy dot. udzielania zamówień z wolnej ręki.
7. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – wysokość w zależności od formy wynagrodzenia wykonawcy.
8. Formy - zmiana w toku realizacji umowy:
9. Gwarancja ubezpieczeniowa,
10. Gwarancja bankowa,
11. Wpłata Pieniężna.
12. Treść dokumentów potwierdzających wniesienie zabezpieczenia w formie nie pieniężnej .
13. Zwrot zabezpieczenia.
14. Zaliczka.
15. Zadatek – czy występuje w umowach o zamówienie publiczne?
16. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy zawieraniu umów.
17. Kary umowne.
18. Odstąpienie od umowy: Umowne, Ustawowe,
19. Odstępne.
20. Wypowiedzenie umowy.
21. Unieważnienie umowy wg Kodeksu Cywilnego i Prawa zamówień publicznych.
22. Jawność umów.
23. Panel dyskusyjny na tematy zgłoszone przez uczestników.
24. Podsumowanie warsztatów.
Informacje organizacyjne:
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
-szkolenie trwa 2 dni (16h);
-zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz w godzinach 09:00 - 17:00 drugiego dnia;
-ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób.
-w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz lunch
Inwestycja:
1090 zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-Każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
Warszawa: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym i kolacją: 1450 zł netto (+23% Vat)
Kraków: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym i kolacją: 1410 zł netto (+23% Vat)
Zgłoszenie:
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu/kursie prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy wypełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia dostępną w formacie pdf lub word a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (061 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Na podstawie przesłanych informacji skontaktujemy się z Państwem aby potwierdzić Państwa uczestnictwo w wybranym wydarzeniu.
Kontakt:
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 07.30 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Uwaga:
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
Zdobyta wiedza
Korzyści dla użytkowników:
Prawidłowość stosowania przepisów prawa zamówień publicznych w praktyce.
Uniknięcie błędów, które mogą narażać na odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Zaletą szkolenia jest możliwość spotkania i wymiany doświadczeń z przedstawicielami różnorodnych firm i instytucji realizujących podobne projekty w bliskim dla uczestników środowisku. Szkolenia otwarte to szansa, by spojrzeć na własny styl pracy z odmiennej perspektywy, by doskonalić się przez pryzmat osób pracujących w innych organizacjach.
Otrzymane certyfikaty
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Oferta skierowana do:
Wyższa kadra kierownicza
Średnia kadra kierownicza
Niższa kadra kierownicza
Specjalista
Pracownik
W ramach oferty uczestnik otrzymuje:
Certyfikat ukończenia
Materiały dydaktyczne
Wyżywienie / serwis kawowy

Nocleg
Dyplom ukończenia
Zaświadczenie ukończenia
Konsultacje poszkoleniowe
Lunch
Serwis kawowy
Ćwiczenia
Trenerzy prowadzący
Trener:
Specjalizacja trenerska:
Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych, ekspert zamówień publicznych w specjalności wykładowca i doradca – Krajowa Izba Gospodarcza KIGNET. Od 1995 r. zajmuje się problematyką zamówień publicznych w jednostkach organizacyjnych administracji publicznej. Posiada kompleksową znajomość przepisów prawnych stosowanych przy udzielaniu zamówień publicznych oraz zasad prowadzenia postępowań. Pracując na stanowiskach bezpośrednio związanych z udzielaniem zamówień publicznych uzyskał bogate doświadczenie, które wykorzystuje w toku prowadzonych szkoleń. Wykładowca licznych szkoleń dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego w zakresie stosowania przepisów regulujących udzielanie zamówień publicznych. Szkoleniowiec warsztatów dedykowanych zamawiającym i wykonawcom.
Katalog szkoleń